حزب الله

Music v:12 Music v:12 Music v:12 Music v:12

احتمالا به پایان بحران سیاسی در عراق نزدیک می شویم

موضوع : سیاسی ,امنیتی , اهل تسنن ,شیعه ,گروه های مقاومت اسلامی ,


سید «عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس این کشور گفت که گروهها و احزاب با توجه به اوضاع کنونی عراق ناشی از ویروس کرونا، به بحران و اختلافات سیاسی پایان دهند.


برچسب : عراق ,بحران سیاسی ,حکیم ,عراق 72 ملت ,سیاست خارجی ,اشوب سیاسی ,سیاست غلط ,
سرباز امام خامنه ای شنبه 16 فروردین 1399 نظرات (0) ادامه مطلب

انفجار در بورکینافاسو

موضوع : امنیتی ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,شیعه ,گروهک های تکفیری ,گروه های مقاومت اسلامی ,


انفجار بمب کنار جاده‌ای در منطقه‌ای در شمال غرب بورکینافاسو منجر به کشته شدن سه نیروی امنیتی و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

سرباز امام خامنه ای دوشنبه 11 فروردین 1399 نظرات (0) ادامه مطلب

خطر کودتا در عراق

موضوع : اسلام ,ولایت فقیه ,جنگ نرم ,سیاسی ,امنیتی ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,شیعه ,گروهک های تکفیری ,گروه های مقاومت اسلامی ,حزب الله ,


برخی شخصیت ها و گروههای سیاسی عراق هشدار دادند: مانور نظامی جدید آمریکا در شیخ نشین امارات که در سایه بحران جهانی ویروس کرونا اتفاق افتاده، واشنگتن را متهم به تلاش برای ایجاد یک کودتای نظامی در عراق می کند.

 این مانور نظامی که دوشنبه گذشته ۲۳ مارس (۴ فروردین ماه) با همکاری نیروهای اماراتی و مشارکت سه گروه شبه نظامی عراقی غیر وابسته به نیروهای مسلح عراق اتفاق افتاد، به این نگرانی ها و اتهامات علیه آمریکا در در داخل عراق دامن زده است.

طبق گزارش ها سه گروه شبه نظامی عراقی وابسته به آمریکا که در این مانور نظامی شرکت کرده اند حدود ۱۸۰ نفر بوده اند که کاملا اوضاع داخلی عراق و مناطق راهبردی این کشور را می شناسند.شهری که برای این مانور نظامی در یکی از بیابان های امارات طراحی شده، نیز از حیث طراحی و شکل شبیه شهرهای عراق و به طور مشخص بغداد بوده است.

سرباز امام خامنه ای جمعه 08 فروردین 1399 نظرات (0) ادامه مطلب

حشد الشعبی نیروی نظامی و قانونی عراق است

موضوع : اسلام ,سیاسی ,امنیتی , اهل تسنن ,شیعه ,گروه های مقاومت اسلامی ,حزب الله ,


نخست وزیر مکلف عراق گفت که الحشد الشعبی (بسیج مردمی) یک سازمان و نیروی نظامی رسمی است که با مصوبه قانونی مجلس انجام وظیفه می کند.

الزورفی با انتشار توییتی نوشت که الحشد الشعبی نهادی نظامی است که با قانون پارلمان و خواست مردمی برای مبارزه با تروریسم و ‌نجات عراق ایجاد شده است.

وی افزود: الحشد الشعبی همچنان یک سازمان نظامی محکم باقی می ماند و وفاداری و فداکاری های آن برای عراق و عراقی ها ماندگار خواهد ماند.

این دومین توییت نخست مکلف عراق در روز پنجشنبه است؛ الزرفی در توییت نخست نوشت که در صورت موفقیت در تشکیل دولت رویکردی اتخاذ خواهد کرد که عراق به عرصه ای برای تسویه حساب خارجی تبدیل نشود.

سرباز امام خامنه ای جمعه 08 فروردین 1399 نظرات (0) ادامه مطلب

روز پاسداران جان برکف مبارک

موضوع : ولایت فقیه ,سیاسی ,امنیتی ,مهدویت ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,شیعه ,گروهک های تکفیری ,گروه های مقاومت اسلامی ,حزب الله , ایران ,


رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ضمن تبریک روز پاسدار ، سپاه را مولد فرصت های بزرگ از متن تهدیدات و بحران ها برای پیش روندگی انقلاب ، پیشرفت کشور و پیشبرد آمال و آرمان های ملت ایران توصیف و تاکید کرد: نسل امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وارث تجربه چهل سال سلحشوری و از خودگذشتگی بنیانگذاران، پیشکسوتان و نسل های اولیه این نهاد مقدس هستند که همراه با خود زمزمه می کنند.

سرباز امام خامنه ای جمعه 08 فروردین 1399 نظرات (0) ادامه مطلب

ماموریت اصلی سفارت ایران در عراق چیست؟

موضوع : سیاسی ,اقتصادی , اهل تسنن ,شیعه , ایران ,


سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد که ماموریت و محور اصلی فعالیت سفارت کشورمان در بغداد گسترش پیوندها و همکاری های اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور همسایه است. «ایرج مسجدی» روز یکشنبه در دیدار با «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه افزود: استان های مرزی جمهوری اسلامی ایران در این میان نقش مهمی در توسعه پیوندهای اقتصادی با عراق دارند، بنابراین سفارت کشورمان همواره کوشش خواهد کرد تا روابط و همکاری های اقتصادی و بازرگانی به بهترین سطح و شکل گسترش یابد.

سرباز امام خامنه ای یکشنبه 03 فروردین 1399 نظرات (0) ادامه مطلب

شاهزاده سعودی از مرگ ملک عبدالله خبر داد

موضوع : اسلام ,سیاسی ,مهدویت ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,گروهک های تکفیری ,

113
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری أحرار الحجاز، "خالد بن فرحان" امیر جدا شده از خاندان آل سعود از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خبر داده است.

وی در فیس بوک خود نوشت: برخی منابع به من خبر داده‌اند که پادشاه مرده است. 

این شاهزاده جدا شده از خاندان آل سعود همچنین اعلام کرده که نوعی سردرگمی و آشفتگی بر خاندان حاکمه برای اعلام خبر مرگ ملک عبدالله حاکم شده و نمی‎دانند پس از انتشار خبر، چه رخ خواهد داد. 

خالد بن فرحان که هم اکنون در آلمان به سر می‌برد در پایان نوشته خود در فیس‌بوکش، برای پادشاه طلب مغفرت و رحمت و برای کشور نیز دعای خیر و سعادت نمود. 

خبرگزاری احرار الحجاز اعلام کرد که نمی‌تواند درستی این خبر را تأیید نماید.
سرباز امام خامنه ای پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

چرا تروریست‌ها همچنان از بسیجیان بلوچ انتقام می گیرند؟

موضوع : امنیتی ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,شیعه ,گروه های مقاومت اسلامی ,


اویل دو شب گذشته دو تروریست مسلح سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت در روستای نصیرآباد شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان در اقدامی تروریستی دو نفر از ساکنین این روستا را به شهادت رساندند.

در این اقدام تروریستی، ابتدا تروریست‌ها، بسیجی بلوچ را به شهادت می رسانند و سپس به سمت یک معلم شیعه سیستانی تیراندازی و او را نیز به شهادت می رسانند.

جریان ترور در سیستان و بلوچستان طی سال های اخیر همواره یک خط هدفمند را دنبال کرده که از جمله این اهداف می توان به مقابله با بسیجیان بلوچ، ترور معلمین، حمله به پاسگاه های مرزی، ایجاد ناامنی در مناسبت های ملی-مذهبی و تلاش برای بمب گذاری و عملیات انتحاری اشاره کرد.

------ به ادامه ی مطلب مراجعه کنید --------

سرباز امام خامنه ای یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (1) ادامه مطلب

نظریه اسلام‌ ناب-اسلام آمریکایی، از امام خمینی تا رهبر انقلاب

موضوع : اسلام ,ولایت فقیه ,جنگ نرم , اهل تسنن ,شیعه ,

«نظریه‌ی اسلام ناب-اسلام آمریکایی» اگرچه در ابتدا از سوی امام خمینی رحمه‌الله طرح شد، اما بعد از ایشان، توسط رهبر انقلاب نیز ادامه یافت و تعاریف و جنبه‌های بیشتری نیز به آن افزوده شد. برای مثال، رهبر انقلاب در پیام حج امسال خود، سه مسئله‌ی کلیدی جهان اسلام را «اتحاد مسلمانان»، «مسئله‌ی فلسطین» و «مسئله‌ی درک تفاوت اسلام‌ ناب-اسلام آمریکایی» معرفی کردند. در این میان، دو مسئله‌ی اتحاد جهان اسلام و مسئله‌ی فلسطین، همواره تا حدودی در ذهن و زبان نخبگان امت مطرح بوده‌، اما به نظر می‌رسد مسئله‌ی سوم آن‌چنان‌که باید، ضریب نگرفته و مورد توجه قرار نگرفته است. حال آنکه امروزه با تحولات شگرفی که در منطقه حادث شده، اهمیت پرداختن به این مسئله‌ صدچندان شده است. یادداشت زیر تلاش می‌کند تا به‌عنوان گام نخست، تکوین این نظریه و ادوار تاریخی آن را در کلام امام خمینی رحمه‌الله و رهبر انقلاب، مورد بررسی قرار دهد.

---------به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید--------

سرباز امام خامنه ای جمعه 05 دی 1393 نظرات (1) ادامه مطلب

چرا موصل مرکز خلافت داعش شد؟

موضوع : اسلام ,امنیتی ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,شیعه ,گروهک های تکفیری ,


اواخر بهار گذشته، خبر سقوط شهر «موصل» واقع در 396 کیلومتری شمال غرب بغداد، به دست گروه داعش، به رهبری ابوبکر البغدادی، منتشر شد و بعد از گذشت چند هفته (در نیمه‌ی اول تیرماه)، سخن از اعلام خلافت این گروه به میان آمد؛ چنان‌که اعلام شد با برپایی این خلافت، ابوبکر البغدادی خلیفه‌ی همه‌ی مسلمین و شهر «موصل» مرکز خلافت (پایتخت) او خواهد بود. در واقع از این زمان به بعد بود که ویژگی‌های شهر موصل و چرایی انتخاب این شهر به‌عنوان مرکز خلافت گروه داعش، به موضوعی مورد توجه تبدیل شد و تحلیل‌گران و کارشناسان مسائل سیاسی، هم‌زمان با تشریح ویژگی‌های جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی موصل، فرضیات مختلفی را در این خصوص مطرح کردند. پرسش اساسی در این‌باره، بر روی علل انتخاب موصل، متمرکز بود و بسیاری از فرضیاتی که در پاسخ به این پرسش ارائه شد، از زوایای مختلف سیاسی-نظامی به این انتخاب می‌نگریست.

 
با این ‌حال، تحلیل‌گران و کارشناسانی که از دیدگاه جریان‌شناسی عقیدتی، به پیدایش داعش و ویژگی‌های این گروه می‌نگریستند، با توجه به رویکرد تکفیری این گروه، درصدد برآمدند تا انتخاب موصل را نیز از منظر آموزه‌ها و ضوابط مورد قبول جریانات تکفیری مورد بررسی قرار دهند و هر اشاره‌ی مستقیم و غیرمستقیم شخصیت‌ها و مبلغان تکفیری را به نقش خلافتی موصل، ابزار و اساسی برای تشریح علل انتخاب این شهر به‌عنوان مرکز خلافت قرار دهند؛ چنان‌که در این خصوص، اشارات بسیار مختصر و گذرای شخصیتی چون رشید رضا (که برخی از تحلیل‌گران او را حلقه‌ای از حلقه‌ی اتصال و انتساب داعش با جریانات وهابی می‌دانند)، به شهر موصل و جایگاه آن در برپایی خلافت اسلامی، سبب شد تا انتخاب این شهر به پایتخت گروه داعش را نتیجه‌ی رهنمودها و توصیه‌های وی محسوب کنند و حتی آن را نشانه‌ی وابستگی گروه داعش به اندیشه‌های رشید رضا بدانند و افزون بر این، در نتیجه‌گیری‌های بعدی، دیگر اقدامات ضدانسانی و بسیار افراطی داعش را هم به افکار او نسبت دهند.
--------به ادامه مطلب مراجعه کنید-------
سرباز امام خامنه ای پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

خدا وبنده

موضوع : اسلام , اهل تسنن ,شیعه ,دل نوشته ,


خدا: بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است.
بنده: خدایا !خسته ام!نمی توانم.
خدا: بنده ی من، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان.
بنده: خدایا !خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم.
خدا: بنده ی من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان
بنده: خدایا سه رکعت زیاد است
خدا: بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان
بنده: خدایا !امروز خیلی خسته ام!آیا راه دیگری ندارد؟
خدا: بنده ی من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله
بنده: خدایا!من در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم می پرد!
خدا: بنده ی من همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن و بگو یا الله
بنده: خدایا هوا سرد است!نمی توانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم
خدا: بنده ی من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب می کنیم
بنده اعتنایی نمی کند و می خوابد
خدا:ملائکه ی من! ببینید من آنقدر ساده گرفته ام اما او خوابیده است چیزی به اذان
صبح نمانده
او را بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است امشب با من حرف نزده
ملائکه: خداوندا! دوباره او را بیدار کردیم ،اما باز خوابید
خدا: ملائکه ی من در گوشش بگویید پروردگارت منتظر توست
ملائکه: پروردگارا! باز هم بیدار نمی شود!
خدا: اذان صبح را می گویند هنگام طلوع آفتاب است ای بنده ی من بیدار شو
نماز صبحت قضا می شود خورشید از مشرق سر بر می آورد
ملائکه:خداوندا نمی خواهی با او قهر کنی؟
خدا: او جز من کسی را ندارد…شاید توبه کرد…
ای مهربان ترین مهربانان از گناهانم در گذر
سرباز امام خامنه ای چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (3) ادامه مطلب

جدیدترین پیروزی حزب‎الله لبنان در نبرد با سرویس جاسوسی موساد

موضوع : امنیتی , اهل تسنن ,شیعه ,

حزب الله

حزب الله اخیرا و در راستای جنگ امنیتی با اسرائیل، موفق شده است یک جاسوس نفوذ کرده در این حزب را که اتفاقا توانسته بود خود را تا رده‎های بالای حزب الله برساند دستگیر کند. 

 اسرائیل همواره سعی داشته تا از سد سیستم امنیتی مستحکم و حرفه‎ای حزب الله عبور کند و با نفوذ دادن جاسوس‎هایش از اسرار نظامی – امنیتی این تشکیلات آهنین آگاهی یابد تا شاید بر همین اساس بتواند عملیات‎های حزب‎الله را به ناکامی بکشد.

---------------به ادامه ی مطلب مراجعه کنید-----------------

سرباز امام خامنه ای جمعه 28 آذر 1393 نظرات (1) ادامه مطلب

حماس از لیست سیاه اروپا خط خورد

موضوع : سیاسی ,امنیتی , اهل تسنن ,شیعه ,

حماس

دادگاه اروپا نام جنبش فلسطینی(حماس) را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کرد

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه اروپا امروز (چهارشنبه) با اعلام این تصمیم، تأکید کرد که دارایی‌های حماس در اروپا همچنان بلوکه باقی می ماند.
دادگاه اروپا خاطرنشان کرد که قرار دادن حماس در این فهرست در سال 2001 قانونی نبود، و این کار در آن زمان بر اساس اطلاعات روزنامه ها و اینترنت صورت گرفت.

جنبش حماس این اقدام اروپا را بیانگر پیروزی مسأله فلسطین دانست.

سرباز امام خامنه ای پنجشنبه 27 آذر 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

آخرين مطالب ارسالي