حزب الله

Music v:12 Music v:12 Music v:12 Music v:12

چرا تروریست‌ها همچنان از بسیجیان بلوچ انتقام می گیرند؟

موضوع : امنیتی ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,شیعه ,گروه های مقاومت اسلامی ,


اویل دو شب گذشته دو تروریست مسلح سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت در روستای نصیرآباد شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان در اقدامی تروریستی دو نفر از ساکنین این روستا را به شهادت رساندند.

در این اقدام تروریستی، ابتدا تروریست‌ها، بسیجی بلوچ را به شهادت می رسانند و سپس به سمت یک معلم شیعه سیستانی تیراندازی و او را نیز به شهادت می رسانند.

جریان ترور در سیستان و بلوچستان طی سال های اخیر همواره یک خط هدفمند را دنبال کرده که از جمله این اهداف می توان به مقابله با بسیجیان بلوچ، ترور معلمین، حمله به پاسگاه های مرزی، ایجاد ناامنی در مناسبت های ملی-مذهبی و تلاش برای بمب گذاری و عملیات انتحاری اشاره کرد.

------ به ادامه ی مطلب مراجعه کنید --------

اما درباره جدیدترین اقدام تروریستی در منطقه "سرباز" بلوچستان چند نکته قابل تامل است:

الف: ترور یک بسیجی اهل سنت، در بلوچستان اقدام تازه ای محسوب نمی شود و بر همین اساس به نظر می رسد بسیجیان بلوچ و اهل سنت یکی از جوامع هدف تروریست‌ها به حساب می آیند.

در همین راستا چندی قبل جهان نیوز از یک دستورالعمل ویژه گروه جیش العدل برای انتقام از بسیجیان بلوچ خبر داده بود. بر طبق خبر منتشر شده جهان نیوز، یک سرویس اطلاعاتی دستور العمل ویژه برای حمله پاسگاه های مرزی که در اختیار بسیجیان بلوچ است، صادر کرده است.

بر اساس آن خبر همچنین محمد ظاهر پس از ناکامی در عملیات های اخیر خود توسط بسیجیان بلوچ، انتقام از این بسیجیان بومی منطقه جنوب شرق را در دستور کار ویژه و مورد تاکید قرار داده است.

ب: ترور یکی دیگر از بسیجیان بلوچ به خوبی نشان می دهد که گروه های تروریستی و حامیان غربی و عربی آنها از طرح های امنیتی سپاه در سیستان و بلوچستان به وحشت افتاده اند.

گسترش حمله به بسیجیان بلوچ به خوبی نشان می دهد که اقدامات سپاه در جنوب شرق، موفقیت های بسیار خوبی به دست آورده که تروریست ها سیر ترور بسیجیان بلوج را در پیش گرفته اند.

بخش عمده ای از بیانیه های گروهک جیش العدل در یک سال اخیر به تهدید و حمله به طرح های مردمی کردن امنیت (برنامه محوری سپاه در جنوب شرق) پرداخته است. به تعبیر دیگر یکی از اصلی ترین دلایل اقدامات گروه جیش العدل در یک سال اخیر مقابله با طرح واگذاری امنیت به مردم سیستان و بلوچستان توسط سپاه پاسداران بوده است.

گفتنی است، چندی قبل نیز بسیجیان بلوچ یکی از سنگین ترین عملیات های گروه جیش العدل در حمله به پاسگاه مرزی میل ۱۷۱ همجوار با روستای آسکان شهرستان سراوان را ناکام گذاشتند.

لازم به یادآوری است که در آن عملیات یکی از بسیجیان بلوچ به نام 'یارمحمد درزاده' به شهادت رسیده بود.

سرباز امام خامنه ای یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (1) ادامه مطلب

مطالب مرتبط

ارسال نظر براي اين مطلب

اين نظر توسط حرف تو در تاريخ 1393/10/15 و 20:32 دقيقه ارسال شده است

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت \"حرف تو\"
\" چرا تروریست‌ها همچنان از بسیجیان بلوچ انتقام می‌گیرند؟ \"
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/38419
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت \"حرف تو\" به شما:
\"امام صادق (علیه‌السّلام): هرگاه مردی دست نیاز سوی من دراز کند در رفع نیاز او می‌شتابم؛ زیرا می‌ترسم کار از کار بگذرد و اقدام من در کمک به او دیگر به کارش نیاید.\"
یا علی


کد امنیتی رفرش

آخرين مطالب ارسالي