حزب الله

Music v:12 Music v:12 Music v:12 Music v:12

جزئیاتی از نامه خصوصی به هاشمی و علت آزادی ۲۴ساعته فائزه

موضوع : سیاسی ,


دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: به آقای هاشمی‌ گفتم ما شنیده‌ایم گفته‌اید من برای برخی از موضوعات با کسی معامله نمی‌کنم، یکی نظام اسلامی و یکی ولایت فقیه که آقای هاشمی اصلاح کرد و گفت: من فقط آن دو تا را نگفتم، سومی شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.

 

تلاش حزب مؤتلفه اسلامی و مرحوم عسگراولادی در کاهش تنش‌ها و درگیری‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و فتنه 88 تا امروز کمتر بیان شده بود؛ از دیدارهای مرحوم عسگراولادی با موسوی و کروبی گرفته تا دیدارهای دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با سران فتنه و محسن رضایی، البته حزب مؤتلفه اسلامی نیز از نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی چشم‌پوشی نمی‌کند و علاوه بر نامه خصوصی که بعد از خطبه‌های نماز جمعه هاشمی‌رفسنجانی در 26 تیرماه به وی می‌دهد، از واسطه‌هایی هم استفاده می‌کند تا هاشمی‌رفسنجانی نیز در جریان فتنه نقش خود را در کنار نظام و مردم ایفا کند.

------------ به ادامه ی مطلب مراجعه کنید --------------

برای بررسی اقدامات حزب مؤتلفه اسلامی در فتنه 88 پای صحبت‌های محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نشستیم و گفت‌وگوی ما یک ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید . وی در جای‌جای مصاحبه می‌گفت: "برای اولین بار است که برخی مطالب را رسانه‌ای می‌کنم".

حبیبی در ابتدای گفت‌وگو در مورد لزوم اظهار برائت جریان اصلاحات از فتنه 88 گفت: من معتقدم که در هر صورت یک ننگی با نام اصلاحات در سال 88 اتفاق افتاد و کسانی که دلسوز اصلاحات هستند و راست می‌گویند، باید حتما اظهار برائت کنند. همین حرفی که اعضای ستاد میرحسین موسوی در هفته دوم بعد از انتخابات در محضر مقام معظم رهبری گفتند و تأکید کردند ما هم معتقدیم تقلب نشده است را چرا یک بار به صورت مصاحبه رسمی اعلام نکردند و این حرف را نگفتند؟ یا درباره ادعای تقلبی که اطرافیان موسوی کردند، خیلی‌ها تاکنون اظهارنظر نکردند که این ادعا دروغ است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد نامه خصوصی حزب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از نمازجمعه 26 تیرماه 88 گفت: در رابطه با آن خطبه‌های آقای هاشمی‌رفسنجانی نامه‌ای خصوصی برای آقای هاشمی‌رفسنجانی نوشتیم، علاوه بر این نامه خصوصی، موضعی را به صورت رسمی اعلام کردیم که من به بعضی از فرازهای موضع‌گیری خود بعد از 26 تیر اشاره می‌کنم. در موضع‌گیری‌های خود گفتیم آقای هاشمی‌رفسنجانی! سئوال مردم این است که با وجود تفقد ویژه مقام معظم رهبری در خطبه 29 خرداد راجع به آقای هاشمی رفسنجانی، چطور شد که آقای هاشمی حداقل از این تفقد تشکر هم نکردند و هیچ اشاره‌ای به فصل‌الخطاب بودن رهبری نکردند؟!

حبیبی در مورد مفاد نامه خصوصی مؤتلفه اسلامی به هاشمی‌رفسنجانی گفت: مثلاً در آن نامه گفتیم شما در خطبه‌های نمازجمعه آزادی همه زندانیان را در خطبه‌های نماز جمعه مطالبه کردید، ممکن است چند نفر اشتباهی دستگیر شده باشند اما کسانی به میدان فتنه 88 آمدند و برخی اسلحه داشتند و برخی هم برای براندازی توطئه داشتند، شما خواستار آزادی شدید؟ ولی عمده حرف ما همین مسائلی بود که در موضع‌گیری‌هایمان بود.

وی افزود: آقای هاشمی در همان خطبه‌ها گفتند بعد از این انتخابات بحران پیش آمده است البته آقای هاشمی مواضع مثبتی هم داشتند، از جمله دعوت مردم به وحدت بود تا به وسیله وحدت بحرانی که آقای هاشمی مدعی بود را بتوان کنترل کرد و دشمن را مأیوس کنیم، سئوال ما از آقای هاشمی این است، خطبه‌های 26 تیرماه شما دشمن یا ضد انقلاب را مایوس کرد یا اینکه یک مقداری هم امیدوارتر کرد؟!

حبیبی خاطرنشان کرد: انتظار ما از آقای هاشمی در آن خطبه‌ها این بود که ادعای تقلب را محکوم کند، آقای هاشمی آن موقع تا به حال مصلحت ندیدند این ادعا را به شدت محکوم کنند. به هر حال دیگران هم کارهایی بعد از دوران فتنه انجام دادند و معتقدیم هنوز هم دیر نشده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد پیشنهاد مؤتلفه اسلامی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز گفت: بعد از خطبه 29 خرداد مقام معظم رهبری در جلسه مؤتلفه اسلامی تصمیم گرفتیم یک پیامی را به وسیله یکی از دوستان آقای هاشمی به ایشان بدهیم و بگوییم بعد از خطبه‌های 29 خرداد رهبر معظم انقلاب شما اطلاعیه بدهید و از مقام معظم رهبری تشکر کنید که از شما تعریف و تمجید کردند.

وی افزود: یک نفر از شخصیت‌ها که ممکن است خودش راضی نباشد اسمش را ببرم، انتخاب شد که خارج از مؤتلفه بود. بنده از او تقاضا کردم و گفتم ما امروز جلسه‌ای داشتیم و جلسات ما در راستای کاهش این شعله‌های آتش فتنه است، بنابراین فکر می‌کنیم که مثلاً اگر آقای هاشمی بیانیه‌ای بدهند و از مواضع رهبر معظم انقلاب در 29 خردادماه تشکر کنند، اثر دارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: آن شخصیت مورد نظر ما که خیلی هم برایش احترام داریم، دوستی سابقه‌دار با آقای هاشمی دارند، گفت جمع‌بندی درست است و من امروز حتما تماس می‌گیرم تا آقای هاشمی‌رفسنجانی را برای تشکر از رهبر معظم انقلاب ترغیب کنم و ایشان به آقای هاشمی زنگ می‌زند. بر اساس مطلبی که آن شخصیت مورد نظر ما برای من نقل کرد، می‌گویم، این شخص مورد نظر ما گفت من با آقای هاشمی‌رفسنجانی تماس گرفتم و گفتم الان موقع آن است که شما تقدیر و تشکر کنید.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد:آقای هاشمی‌رفسنجانی می‌گوید من مشغول نوشتن آن نامه تشکر بودم ولی فائزه را دستگیر کردند. آن شخصیت یک احساس وظیفه می‌کند و تلاش می‌کند که خانم فائزه هاشمی آزاد شود و خانم فائزه هاشمی نیز در فاصله حدود 24 ساعت آزاد شد. این خبر اولین بار است که رسانه‌ای می‌شود. ما توقع داشتیم که بعد از آزادی او نامه‌ نوشته شود ولی باز هم آن نامه را آقای هاشمی‌رفسنجانی ننوشت.

وی همچنین در مورد دیدار خود با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز گفت:یادم هست که آقای هاشمی‌رفسنجانی در سال‌های بعد گفت من بر روی 3 موضوع با هیچ کسی معامله نمی‌کنم؛ نظام اسلامی، ولایت فقیه و شخص آیت‌الله‌خامنه‌ای. این را بعد از جریانات فتنه با گوش خودم از آقای هاشمی شنیدم. در جلسه‌ای که 7-8 نفری برای مسئله‌ای با ایشان داشتیم، به آقای هاشمی‌ گفتم ما شنیده‌ایم شما گفتید من برای برخی از موضوعات با کسی معامله نمی‌کنم، یکی نظام اسلامی و یکی ولایت فقیه که آقای هاشمی اصلاح کرد و گفت من فقط آن دو تا را نگفتم، سومی شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.

حبیبی در مورد دیدار حزب مؤتلفه اسلامی با محسن رضایی نیز اظهار داشت: ملاقات با میرحسین موسوی را دیگر آقایان انجام دادند ولی ملاقات با آقای محسن رضایی را بنده و آقای مرتضی نبوی داشتیم، زیرا آقای رضایی هم اعتراضاتی داشت. در مذاکره‌ای که با آقای رضایی داشتیم، ایشان گفت من اگر اعتراضی داشته باشم، نظام برای من مهم است، نه انتخابات، بنابراین من قبول کردم که بازشماری شود و امشب هم اطلاعیه‌ای در این رابطه خواهم داد که به نظر من اطلاعیه خوبی هم بود.

حبیبی در مورد درخواست آیت‌الله مهدو‌ی‌کنی از عسگراولادی برای دیدار با کروبی نیز گفت: هفته سوم یا اواخر هفته دوم بعد انتخابات بود که مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی به آقای عسگر اولادی زنگ می‌زنند و می‌گویند از آقای کروبی چه خبر دارید، آقای عسگراولادی می‌گوید خبری ندارم، آقای کروبی کارهایی می‌کند که اصلاً من رغبت به تماس با او ندارم. این فرمایشات مرحوم عسگراولادی است.

وی افزود: آیت الله مهدوی‌کنی می‌گوید شما همین امروز با آقای کروبی تماس بگیرید و با وی دیدار کنید. آقای عسگراولادی می‌گوید من واقعا رغبتی ندارم، زیرا این‌ها موضع‌گیری‌های تندی علیه نظام کردند اما چون شما دستور می‌دهید حتما این کار را می‌کنم. بعد از تماس آقای عسگراولادی با آیت‌الله مهدوی‌کنی، آقای عسگراولادی با آقای کروبی تماس می‌گیرند و بالاخره برای ساعت 10 شب همان روز قرار می‌گذارند و آقای عسگراولادی و آقای کروبی با هم دیدار می‌کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد جزئیات دیدار مرحوم عسگراولادی و کروبی نیز اظهار داشت: آقای عسگراولادی می‌گفت اولین سئوالی که از آقای کروبی پرسیدم این بود که آقای موسوی چه کار می‌کند؟ آقای کروبی می‌گوید:والا من هم نمی‌دانم هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند و با من هم مشورت نمی‌کند. بعد به آقای کروبی می‌گوید: می‌دانی چرا برای دیدن شما آمده‌ام؟ امروز صبح آیت‌الله مهدوی‌کنی بر من تکلیف کردند.

وی افزود: آقای کروبی خیلی تعجب می‌کند و بعد تقدیر می‌کند و می‌گویند واقعاً آقای مهدوی گفتند به دیدن من بیایید؟ آقای عسگراولادی می‌گوید:آقای کروبی آمده‌ام بگویم که چه کارهایی انجام می‌کنید؟ می‌دانید که امام (ره)همین الان هم به کارهای انقلاب نظارت می‌کند؟، آقای کروبی می‌گوید بله من اعتقاد دارم که امام (ره) الان هم که از دنیا رفته‌اند ناظر ما هستند. آقای عسگر اولادی می‌گوید: اگر به این اعتقاد دارید، به کارهای خود نگاه کنید، امام (ره) به این کارهایی که در نظام می‌کنید راضی است؟!

حبیبی در مورد جزئیات دیدار خودش با کروبی نیز اظهار داشت: بعد از این ملاقات در ماه مبارک رمضان 88، در جلسه‌ای که در محضر مرحوم عسگر اولادی بودیم که ایشان گفت اگرچه من ملاقاتی کردم و نتیجه‌ای نداشت ولی من پیشنهاد می‌کنم که آقای حبیبی حتی با همسرشان ملاقاتی خصوصی با آقای کروبی و همسرشان داشته باشند. ما هم آقای عسگر اولادی را به عنوان معلم و کسی که حق دارند به ما دستور بدهند، قبول داشتیم، برای همین گفتم چشم، اگر شما تشخیص داده‌اید که من باید بروم، هیچ حرفی ندارم.

وی افزود: با آقای کروبی تماس گرفتم و وقت ملاقات گرفتیم ولی قبل از آن من ملاقاتی با مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی کردم، گفتم من قصد دارم ظرف چند روز آینده با این ترتیب ملاقات آقای کروبی بروم، اگر شما موافقید یکی از خواست‌های من این باشد که آقای کروبی به شما زنگ بزنند و شما ملاقاتی با وی داشته باشید، بلکه انشاءلله رفتار آقای کروبی با ملاقات با شما یا اقدامات شما که مصلحت می‌دانید اصلاح شود.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت من حرفی ندارم، شما در ملاقات بگویید که اگر آقای کروبی خواستند ملاقات کنند، هیچ منعی نیست، همه این حرف‌ها بعد از انتخابات و راهپیمایی‌های خیابانی و موضع‌گیری های آقای کروبی است.

حبیبی در مورد جزئیات گفت‌وگوی خود با کروبی نیز تصریح کرد: اولین مطلبی که من مطرح کردم این بود که آقای کروبی شما حاضر هستید با آقای مهدوی‌کنی تماس بگیرید و به ملاقات ایشان بروید، آقای کروبی گفت با کمال میل و آمادگی دارم.

وی افزود: ملاقات من با آقای کروبی بیش از دو ساعت طول کشید، یکی از مطالبی که در آن جلسه به آقای کروبی گفتم این بود که شما که معتقد به ولایت فقیه بودید، الان از اعتقاد خود عدول کرده‌اید، عذرخواهی هم کردم که جسورانه حرف می‌زنم. آقای کروبی گفت خیر، اگر من از اعتقاد به ولایت فقیه عدول کنم، به یک انسان معلق تبدیل می‌شوم و تمام اعتقادات گذشته خودم را زیر سئوال می‌برم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: گفتم ما این سابقه را از شما داریم ولی الان شما عدول کرده‌اید.گفت که نه، من عدول نکرده‌ام، گفتم پس این کارها چیست؟ گفت مثلا چه کار کردم؟ گفتم که چند وقت پیش گفتید گزارشاتی از بخشی از زندانی‌ها برای شما آورده‌اند که خیلی شما را ناراحت کرده و حالا صحت و سقم آن را کاری ندارم ولی شما گفتید من نامه‌ای به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان نوشتم و شرح آن را دادم و درواقع شکایت کردم.

وی افزود: ما از شما که منبری هستید، پای منبرها یاد گرفتیم که اگر کسی متهم هست و تا زمانی که مورد اتهام است، هیچ کسی حق ندارد راجع به موضوع اتهام او در بیرون شایعه کند تا زمانی که قضاوت در مورد او انجام شود. شما در این نامه اتهاماتی به نظام داشتید، نه به یک فرد، نامه‌ای هم به رئیس خبرگان نوشتید که اشکالی ندارد اما چرا نامه را منتشر کردید؟ فعلا که در مرحله اتهام است و ثابت نشده است.

 

حبیبی در مورد جواب کروبی در خصوص نامه‌ای که به آقای هاشمی‌رفسنجانی داده بود، می‌گوید: آقای کروبی هم در مقابل این سئوال که مستدل هم بود، مدتی مکث کردند و جوابی نداد ولی در آخر گفت آقای حبیبی من نامه نوشتم و چند روزی صبر کردم و دیدم جواب نیامد، من هم آن را منتشر کردم. گفتم که این نامه شما را تلویزیون‌های ضد انقلاب از این نامه شما استقبال کردند و زمانی که داشتند برنامه دیگری را پخش می‌کردند خبر نامه شما را منعکس کردند. به هر حال او در این رابطه استدلالی نداشت و بعداً متوجه شدم آقای رفسنجانی این نامه را به یادداشت رسمی به رئیس قوه قضائیه داده بودند و از او خواسته بودند که رسیدگی شود و این طور نبود که هیچ اقدامی نشده باشد.

سرباز امام خامنه ای سه شنبه 09 دی 1393 نظرات (1) ادامه مطلب

مطالب مرتبط

ارسال نظر براي اين مطلب

اين نظر توسط حرف تو در تاريخ 1393/10/12 و 11:16 دقيقه ارسال شده است

سلام
تشکر از ارسال مطلبتان به سایت \"حرف تو\"
از آن‌جایی‌که سایت \"حرف تو\" در پی انتشار مطالب خبرگزاری‌ها نیست، از بازنشر این مطلب معذوریم.
مطالب خبرگزاری‌ها به انحاء مختلف بازنشر داده می‌شوند.
چشم انتظار مطالب تولیدی و خوب شما هستیم.
یا علی


کد امنیتی رفرش

آخرين مطالب ارسالي