حزب الله

Music v:12 Music v:12 Music v:12 Music v:12

«لبخند» با «گلوله» فرقی ندارد وقتی از طرف دشمن باشد


 

تاریخ بشر، مملو از ظلم‌ کشورهای زورگو به ملت‌های مظلوم است که اغلب با لشکرکشی و عملیات نظامی، همراه بوده است. اما وجهه‌ی ناخوشایند و هزینه‌های سنگین مداخله‌ی نظامی، دولت‌های زورگو و استکباری دنیا را بر آن داشت تا برای استثمار و تسلط بر کشورهای موردنظر، راه دیگری را در پیش بگیرند. راهی که هم خوی وحشی‌گری مستکبران را در پشت کت‌وشلوارهای اتوکشیده و کراوات‌های ادکلن زده، پنهان می‌کرد و هم به‌جای تفنگ و گلوله، با لبخند و خوش‌زبانی، هدف را در دسترس قرار می‌داد. لزوم تغییر روش برای نفوذ در کشورهای هذف، موضوعی است که می‌توان آن را در لابلای سخنان مقامات غربی، پیدا کرد. «رابرت گیتس» وزیر دفاع سابق ایالات متحده و رییس پنتاگون، می‌گوید: «اگر آمریکا در گذشته، مرتکب خطایی می‌شد، افکار عمومی باز هم این کشور را یک قدرت مطلوب می‌دانست؛ اما اکنون شرایط فرق کرده و دیگر مثل گذشته نیست. بنابراین باید بجای زور و تهدید، از قدرت نرم و ابزارهای فرهنگی و اقناعی برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.»[۱]
انعقاد «عهدنامه»، «قرارداد» یا «توافق‌نامه» راه بسیار آسانی بود تا مستکبران عالَم بتوانند زیاده‌خواهی‌های خود را به امضای نمایندگان کشورِ مقابل درآورند و در قالبی قانونی و کاملاً رسمی، اهداف چپاولگرانه‌ی خود را محقق نمایند. در راستای همین سیاست بود که «تونی بلر» -نخست وزیر اسبق انگلیس- گفت: «ما باید سیاست‌های خود را تغییر دهیم. تغییر در سیاست خارجی از طریق اتخاذ قدرت نرم، امکان‌پذیر است نه ابزار نظامی. منظور من از قدرت نرم، انعقاد قراردادها و ایجاد همکاری‌های گسترده با خاورمیانه است.»[۲]
تاریخ غم‌بار کشورهای مستعمره، مشحون از قراردادهایی است که در آنها فقط و فقط، منافع نامشروع زورگویان دنیا تأمین شده است. در این میان، به کشور عزیزمان هم بارها و بارها، قراردادهای ننگین و ذلت‌باری تحمیل شد که «عهدنامه ترکمن‌چای» «قرارداد ۱۹۱۹» و «قرارداد جدایی بحرین از ایران» فقط نمونه‌هایی از آن توافق‌نامه‌ها است که ماحصل آن، چیزی جز خسارت و از دست دادن بخش‌هایی از سرزمین پهناور ایران نبوده است.
این نوشتار به هیچ‌وجه، درصدد نفی لزوم وجود تحرکات دیپلماسی و داشتن قدرت اقناعی در عرصه‌ی بین المللی نیست بلکه آن را امری لازم و حیاتی برای هر کشور و هر نظامی می‎داند، اما باید توجه داشت که دشمن حتی در پشت میز مذاکره و به هنگام دست‌دادن و لبخند زدن هم دشمن است؛ پس، «بی‌خطر فرض‌کردن» و «دوست دانستن» او خطایی استراتژیک و مهلک خواهد بود که می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.
یادآوری خاطرات تلخ حاصل از قراردهای ننگین گذشته، از این جهت مهم است که بدانیم دشمنان ما در گذشته هم، با ژستی خیرخواهانه و مردم‌گرایانه پای میز مذاکرات می‌نشستند و با ابزارهایی مثل دست‌دادن و لبخندزدن، به اقناع طرف مذاکره می‌پرداختند اما آن‌چه به عنوان نتیجه‌ی توافق‌نامه، عملی می‌شد عبارت بود از تضییع حقوق مسلم مردم و از دست رفتن زحمات افرادی که برای سربلندی این سرزمین مقدس، تلاش و مجاهدت کرده بودند.

پی‌نوشت:
[۱] چهل و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ/ سال ۲۰۰۶ میلادی
[۲] داود رنجبران، جنگ نرم، ص

سرباز امام خامنه ای سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0) ادامه مطلب

تحلیل آخرین مواضع هسته ای رهبرانقلاب


 

محسن مهدیان در خصوص آخرین مواضع هسته‌ای رهبر انقلاب معتقد است: آقای ظریف و تیمش متناسب با داشته ها و توان کشور و ظرفیت اجتماعی، در نهایت تدبیر و تدین عمل کردند. از سویی اگرچه سرجمع برجام از حیث مادی منفی است اما امتیاز و دستاوردهای مادی هم داشتیم و مهمتر اینکه مذاکره برای کشور آورده های فرا هسته ای داشته است و لذا پذیرفتن برجام با همه اشکالاتش منطقی است.

سرباز امام خامنه ای جمعه 08 آبان 1394 نظرات (0) ادامه مطلب

بخشی ازتوان موشکی را درقالب رزمایش به جهانیان نمایش دهید

موضوع : اسلام ,امنیتی ,شیعه ,گروه های مقاومت اسلامی ,انرژی هسته ای ,حزب الله , ایران ,


 

دفاتر بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران به همراه دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) در نامه ای خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح- خواستار آن شدند که بخشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را در قالب یک اقدام رزمایشی به جهانیان نمایش دهند.

سرباز امام خامنه ای دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0) ادامه مطلب

صالحی می‌گفت بروید دعا کنید توافق به هم بخورد/ ۸۰ درصد سانتریفیوژها نابود می‌شوند

موضوع : جنگ نرم ,سیاسی ,امنیتی ,رئیس جمهور ,انرژی هسته ای , ایران ,


علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه در مرکز فناوری پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به مولفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی،‌ جایگاه مردم در این مولفه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: انقلاب اسلامی قابلیت‌های مردم را به نمایش گذاشت و همین مردم و دیگر مردم ملتزم به جمهوری اسلامی در منطقه عمق استراتژیک ما هستند.

سرباز امام خامنه ای دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0) ادامه مطلب

چرا دولت مدعی حمایت از آزادی برای دولتی کردن تشکل‌های دانشجویی تلاش می‌کند؟

موضوع : جنگ نرم ,سیاسی ,امنیتی ,رئیس جمهور ,فرهنگ ,فتنه ی88 , ایران ,


 به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، ۲۵۷ مسئول بسیج دانشجویی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به بخشنامه غیرقانونی دانشگاه آزاد درخصوص محدودکردن این تشکل دانشجویی، با صدور نامه‌ای خطاب به حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اعلام کردند: متاسفانه وجود برخی کج سلیقگی‌ها و احیانا عدم اطلاع برخی از تصمیم سازان آن دانشگاه از قانون، سبب شد تا آذرماه سال گذشته بخشنامه‌ای خلاف قانون به منظور ایجاد محدودیت برای تشکل انقلابی بسیج دانشجویی، ابلاغ و در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد قرار گیرد.
سرباز امام خامنه ای یکشنبه 02 فروردین 1394 نظرات (0) ادامه مطلب

حکومت شیعی به هویت ایرانی استحکام می‌بخشد

موضوع : اسلام ,جنگ نرم ,سیاسی ,امنیتی ,فضای مجازی , ایران ,

 

 حزب الله

 روزنامه نیویورک پست با اشاره به افزایش روزافزون قدرت منطقه ای ایران، مدعی شد ایرانیان در حال بازیابی امپراتوری پارس با ماهیتی شیعی هستند.

این روزنامه در مقاله ای به قلم \"رالف پیترز\" نوشت: ایران آجر ها را یکی یکی روی هم قرار می دهد. همان طور که در فاکس نیوز هشدار دادم، ایرانیانِ این دوران، با میراث پارسیشان، با همان جدیتی که سربازان کوروش در ۲۵۰۰ سال پیش رژه می رفتند، در حال حرکت هستند. رییس جمهور ما در حالی که تجاوز ایران به خاورمیانه را نادیده می گیرد، درباره توافق با ایران در زمینه برنامه هسته ای دچار وسواس فکری شده است. در پیغام اخیر ایالات متحده رییس جمهور حتی از ایران دربرابر کنگره و تحریم های بیشتر، دفاع کرد. 

نیویورک پست در ادامه با این ادعا که ایران به دنبال سلاح هسته ایست، می‌نویسد: این تنها یک وجه از طرح بزرگ تهران است. تا به امروز ایران هیچ چیز از دست نداده است در حالی که ما حاکمیت زمان، کاهش تحریم ها و تقریبا ۱۲ میلیون از دارایی های مسدود شده را به آنها داده ایم. 

نویسنده این مقاله می‌افزاید: ایران بر غرب افغانستان مسلط شده و اگر (داعش) از بین برود، ایران کنترل منطقه را بدست می گیرد و نه تنها عراق، بلکه سوریه نیز به دولت همیشه وابسته به ایران تبدیل می شود. اگر دولت اسد باقی بماند - که احتمالا همین هم خواهد شد - سوریه به امپراتور جدید پارس (!) خراج خواهد داد. 

ایران از طریق حزب الله بر سیاست های لبنان تسلط دارد و مخالفت مستقیم ما برای مسلح کردن کرد ها، تنها متحد ما را در میان هرج و مرج دولت اسلامی، به سمت دستان ایران هدایت می کند.

ایران از هوثی ها که دولت طرفدار امریکا را سرنگون کردند حمایت می کند و مرزهای یمن با پادشاهی عربستان سعودی در میان بحران منطقه شاهد انتقال دولت است. عربستان مطمئنا در امور یمن مداخله می کند اما وحشت خانواده حاکم از این است که ارتش پرهزینه عربستان خود را مانند طبل توخالی نشان دهد. 

نویسنده نیویورک پست، در پایان این مقاله می‌نویسد: امپراتوری های هیتی ها، آشوری ها و بابلیان از بین رفتند ولی زبان و فرهنگ فارسی بر حمله کنندگان غلبه کرد و غرور پارسی، قدرتمند و دائمی است. آمریکایی زمانی ادعا می کردند که شماری از ایرانی ها مشتاقانه برای ما تجمع می کنند، اما دچار توهم شده بودیم. ایرانی ها هویت قومی متحدی دارند که با حکومت شیعی مستحکم تر می شود.

سرباز امام خامنه ای یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (3) ادامه مطلب

برخی توان درک پایان دوران ابرقدرتی امریکا را ندارند

موضوع : امنیتی ,گروه های مقاومت اسلامی ,حزب الله , ایران ,

حزب الله

سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در واکنش به اظهارات اخیر مقامات امریکایی پیرامون توان دفاعی و برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: به آمریکا و دیگران اجازه دخالت و فضولی در امور دفاعی کشور را نمی‌دهیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برنامه‌های موشکی و توان دفاعی ایران با هر رویکردی که داشته باشد، در هیچ محفل خارجی قابل مذاکره نیست.

وی تصریح کرد: هرگاه لازم باشد از توان دفاعی خود در برابر زورگویان استفاده خواهیم کرد.

سردار جزایری با بیان اینکه اگر امریکا پا را فراتر از حد بگذارد باید نگران موشک‌های ایرانی باشد، افزود: توان نظامی ما در خدمت دفاع از امت اسلامی است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: دوران ابرقدرتی امریکا گذشته است، با این حال هنوز عده‌ای آن را درک نمی‌کنند.

سرباز امام خامنه ای یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (1) ادامه مطلب

می‌خواهند شکست دیپلماسی لبخند را بر گردن رهبری بیندازند

موضوع : اسلام ,ولایت فقیه ,سیاسی ,رئیس جمهور , ایران ,

سردار مهندس حاج سعید قاسمی فعال فرهنگی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس دوشنبه شب در همایش «غیرت در ایستگاه دیپلماسی» که در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

اهم سخنان طرح شده توسط  ایشان در این همایش بدین شرح است:

 

  • با همه فراز و نشیب‌ها در آستانه سی و ششمین سالگرد انقلاب که به گفته امام انفجار نور بود هستیم؛ و حدود چهار دهه را طی طریق کرده ایم. ما مراحلی را گذراندیم که می‌گفتند فردا، انقلابی وجود ندارد و کار تمام است. زمانی که گروهک‌های مسلح عربده کشی می‌کردند می‌گفتند کار انقلاب تمام است. پیش بینی می‌کردند خیلی دیگر بتوانید دوام بیاورید شش ماه است و تا همین الان دائم این شش ماه‌ها را تمدید می کنند. ان شا الله آن قدر این زمان ها را تمدید کنند که پرچم این انقلاب را به دست امام زمان(عجل الله) برسانیم.

 

  • زمانی که امام تصمیم گرفت با مستکبران و رژیم پهلوی درگیر شود تقریبا همه با او مخالفت کردند. و می گفتند این کار دیوانگی و جنون است و جواب نمی دهد و آمریکا حکمران این نظام است. مردم این کشور قرن هاست که به حکومت دیکتاتوری عادت کرده اند؛ و این کار نتیجه ای ندارد. در شرایطی که ناقوس مرگ بر نظام حاکم بود، امام شروع به مبارزه کرد و وقتی به امام گفتند که سرباز و یار نداریم امام در جواب گفت: سربازهای من در گهواره ها هستند.

 

  • امام برای تفکر بزرگ خود خیلی سختی کشید و پانزده سال به تبعید رفت. اما در نجف در کنار خود امیرالمومنین(علیه السلام) درس و رموز این انقلاب بزرگ را مستقیم از خود مولا دریافت کرد که این تقدیر الهی خداوند عزوجل بود.

 

  • در طول این مسیر خیلی ها در راه امام قرار گرفتند و به او گفتند: این مدل کار فرهنگی برای انقلاب کردن، جواب نمی دهد و به امام پیشنهاد کردند که از ظرفیت نظامی گروهک ها استفاده کن، اما امام گفت که ما به اسلحه نیاز نداریم؛ و ما با فتح القلوب انقلاب می کنیم. موضوع جالب همین است که شاید منطقی به نظر می رسید که امام از این مجموعه نظامی استفاده می کرد و بعد ها آن را انکار می کرد و یا سهم آن گروه ها را می داد چرا که در آن زمان سرباز و نیرو نداشت. اما این ها نشان می دهد که هدف وسیله را توجیه نمی کند و نمی توان برای رسیدن به اهداف از هر وسیله ای استفاده کرد.

--------به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید -------

سرباز امام خامنه ای جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (4) ادامه مطلب

نتانیاهو: ایران نمی تواند اسرائیل را نابود

موضوع : امنیتی ,گروهک های تروریستی ,گروهک های تکفیری ,حزب الله , ایران ,

فلسطین الیوم نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز به همراه «موشه یعلون» وزیر جنگ این رژیم در جریان دیدار با مجروحان عملیات مزارع اشغالی شبعا گفت: ما در معرض حملات سازمان یافته از سوی جمهوری اسلامی ایران قرار داریم که می خواهد اسرائیل را نابود کند اما آنها موفق به تحقق این امر نخواهند شد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران مسئول عملیات در شبعا است. ایران به دنبال گشودن جبهه های جدید علیه اسرائیل است، این همان کشوری است که کشورهای بزرگ می خواهند با آن به توافق دست یابند.

نتانیاهو با اعلام اینکه در صورت امضای توافق هسته ای با ایران تکنولوژی دستیابی به سلاح هسته ای در اختیار ایران باقی می ماند گفت: اسرائیل با چنین توافقی مخالف است.

وی گفت که در سخنرانی خود در کنگره آمریکا در اوایل ماه مارس بر این نکته تاکید خواهد کرد در صورتی که ایران به سلاح هسته ای دست یابد اوضاع دشوار خواهد شد.

سرباز امام خامنه ای شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (1) ادامه مطلب

حزب الله انتقامش را گرفت؛ حالا منتظر صاعقه‌هاي ويرانگر ايران باشيد

موضوع : امنیتی ,گروه های مقاومت اسلامی ,حزب الله , ایران ,


"جهزوا_ملاجئکم"همين دو كلمه كافي بود تا خواب از چشمان مقامات رژيم صهيونيستي گرفته شود. سيد حسن نصرالله خطاب به مقامات اين رژيم تهديد كرده بود كه: «پناهگاه هایتان را آماده کنید!» 

عمليات ديروز اولين واكنش ميداني حزب‌الله به حمله‌اي است كه ۱۰ روز پيش رژيم صهيونيستي در منطقه موسوم به مزارع الامل در شهر قنيطره در جنوب سوريه صورت داد و باعث شهادت ۵ عضو حزب‌الله شد.

با حمله غيرمنتظره و پيچيده به ارتش اسرائيل در مزارع اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی، حزب الله اثبات كرد، تهديد دبيركلش براي انتقام گيري از صهيونيست ها تنها يك ادعا و يا بلوف نيست. آنها در عملیاتی منحصر به فرد و در کمینی حساب‌شده و دقیق، یک کاروان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «مزارع اشغالی شبعا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دادند، تا بعد از آن، تيتر اكثر رسانه ها جهان به "آغاز انتقام گيري حزب الله از اسرائيل" اختصاص يابد.

شبکه خبری المنار در همين خصوص گزارش کرد که در این حمله حداقل ۹ خودرو نظامی و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی با سلاح‌های موشکی هدف قرار گرفت و چندین نفر کشته و زخمی شدند. شبکه خبری المیادین با پوشش این خبر اعلام کرد که 17 نظامی صهیونیست کشته شده‌اند و ۹ نفر مجروح شده‌اند که حال ۵ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. شبکه العربیه اعلام کرد که یکی از کشته‌های اسرائیلی افسری با درجه سرگرد است. اما رسانه‌های اسرائیل از اعلام اخبار تلفات منع شدند به طوری که ارتش اسرائیل به کشته و مجروح شدن چند نظامی بسنده کرد.

این نکته را باید در نظر داشت که عملیات مهم حزب الله در حالی روز گذشته صورت گرفت که رژیم صهیوینستی در ده روز اخیر تدابیر شدید امنیتی را در نظر گرفته بود و انتظار واکنش حزب الله به حملات این رژیم را داشت. با همه این تدابیر اما حزب الله موفق شد طی زمان بسیار کوتاهی خسارات شدید به این رژیم وارد کند.

حالا منتظر صاعقه هاي ويرانگر ايران باشيد


با اين حال، رژيم صهيونيستي روز گذشته، تنها بخشي از انتقامي كه در انتظارش بود را به چشم خود ديد. آنها بايد بعد از دفن اجساد نظاميانشان، منتظر انتقام سخت تري باشند؛ همان صاعقه هاي ويرانگري كه فرمانده كل سپاه ودعده ي آن را داده است. 

---------- به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید------------

سرباز امام خامنه ای شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (3) ادامه مطلب

آخرين مطالب ارسالي