حزب الله

Music v:12 Music v:12 Music v:12 Music v:12

اخطار به هواپیماهای بیگانه با سامانه‌های موشکی بومی، نیازی به خرید موشک هاگ نداریم

موضوع : اسلام ,امنیتی ,


امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اقدامات پدافند هوایی در رصد آسمان کشور به ویژه منطقه برپایی رزمایش اظهار داشت: این طبیعی است، همانطور که ما سعی می‌کنیم اطلاعات دشمنان خود را جمع‌آوری کنیم آنها هم متقابلاً به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از ما هستند و این برای آنها هم است که از داخل ایران و توانمندی‌های نیروهای مسلح، اطلاعاتی به دست بیاورند.

اسماعیلی با بیان اینکه آنها به کرّات این تلاش را انجام می‌دهند، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که شبکه یک پارچه پدافند آماده برخورد با اینها باشد، هرچند هواپیماهای با سطح مقطع راداری کوتاه مثل U2 یا MQ1 باشد.

وی تصریح کرد: این پدافند همواره همه اینها را رصد می‌کند و از مرحله کشف تا مرحله شلیک موشک نیز پیش رفته است و همه آنها از جمله هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین رصد می‌شوند. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: وقتی این پرنده‌ها کشف و به آنها اخطار داده می‌شود قبول کرده و منطقه را ترک می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما امروز در حوزه رادار از یک تنوع فرکانسی مناسب برخورداریم، اظهار داشت: دفاعی مناسب است که کشف اهداف در آن از عمق کشور متخاصم شروع شود. ما امروز رادارهای پیشرفته‌ای مانند شهاب، کیهان و رادار کیهانی سپهر با برد بیش از 2500کیلومتر داریم. شما حساب کنید که با این برد چه کشورهای متخاصمی را می‌توان رصد کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: با این توانمندی ما جزو 6 کشور اول دنیا هستیم که این رادار را در اختیار دارند. وی همچنین در خصوص سامانه‌های موشکی برد متوسط نیز اظهار داشت: همه اینها امروز بومی شده‌اند برای مثال موشک شلمچه اگرچه به لحاظ ظاهری با موشک هاگ شباهت دارد اما در حوزه فنی و عملیاتی تفاوت‌های زیادی با این موشک دارد.

وی با بیان اینکه ما قصد تهیه موشک‌ هاگ را نداریم، گفت: در اخطارهای اخیر به برخی هواپیماهای بیگانه، همین سامانه شلمچه بر روی آنها لاک(قفل) کرد که برای اولین بار می‌خواهیم این سامانه را وارد شبکه یکپارچه پدافند کنیم.

اسماعیلی اظهار داشت: از زمان طراحی تا ساخت و به کار گیری سامانه موشکی مدت زیادی طول می‌کشد اما این فرآیند در خصوص موشک شلمچه که بر روی سامانه مرصاد نصب و به کار گرفته می‌شود، در کمتر از یک سال صورت گرفت. رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ارتش از فردا در بخش‌های گسترده‌ای از استان‌های جنوب و آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.

سرباز امام خامنه ای پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

چه کسی تعیین می‌کند مردم شلوار لی پاره بپوشند؟

موضوع : جنگ نرم ,فرهنگ ,مد ,


«امروزی بودن» یکی از مهمترین شاخص های زندگی مردم در فرهنگ معاصر است که این مفهوم در نوع مصرف و چگونگی زیست شهروندی بازتولید معنایی می شود. به همین جهت «امروزی زیستن» نیز یکی از مهمترین دغدغه های مردم برای نوع رفتار و عادات خود و حتی تربیت فرزندان شان می شود. فارغ از اینکه «امروزی بودن» نتیجه انتخاب چه کسی یا گروهی برای مردم است، فرهنگ جمعی سعی بر تنظیم عادت واره هایش با آن دارد.[1] حال سوالی که پیش می آید اینست که «امروزی بودن» در جامعه ایران چگونه بازتولید شده، توسط چه گروهی تعیین می شود و توسط چه کسانی دنبال می شود؟

«امروزی بودن» که به نوعی به عنوان فرهنگ والا و برتر به جامعه معرفی می شود زندگی فرهنگی مردم را تحت تأثیر قرار می دهد بدون اینکه سوال شود آیا این فرهنگ، واقعا امر فرهنگی است؟ البته به نظر می رسد یکی از مهمترین خصوصیات جامعه توده[2]، عدم فکر یا سوال در مورد مصرفی است که فکر می کند به انتخاب خود در آن قرار دارد. فرهنگ عامه پسند[3] که تولید جامعه توده است همان فرهنگ روزمره مردم در مصرف گرایی و خوش گذرانی است. این فرهنگ، توزیع شده بوسیله رسانه های توده[4] است که از آن بعنوان صنعت فرهنگ نام می برند. (هورکهایمر/ آدورنو،6:1380-65) اساسا این نوع فرهنگ به سمت پر کردن اوقات فراغت و سود بازار تمایل دارد. مردم برای آن چیزی پول می دهند که از آن لذت می برند و به آن نیاز دارند. البته این لذت و نیاز به خودی خود وجود ندارد بلکه همین نیاز هم تعریف می شود.

--------به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید---------

سرباز امام خامنه ای پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

چرا موصل مرکز خلافت داعش شد؟

موضوع : اسلام ,امنیتی ,گروهک های تروریستی , اهل تسنن ,شیعه ,گروهک های تکفیری ,


اواخر بهار گذشته، خبر سقوط شهر «موصل» واقع در 396 کیلومتری شمال غرب بغداد، به دست گروه داعش، به رهبری ابوبکر البغدادی، منتشر شد و بعد از گذشت چند هفته (در نیمه‌ی اول تیرماه)، سخن از اعلام خلافت این گروه به میان آمد؛ چنان‌که اعلام شد با برپایی این خلافت، ابوبکر البغدادی خلیفه‌ی همه‌ی مسلمین و شهر «موصل» مرکز خلافت (پایتخت) او خواهد بود. در واقع از این زمان به بعد بود که ویژگی‌های شهر موصل و چرایی انتخاب این شهر به‌عنوان مرکز خلافت گروه داعش، به موضوعی مورد توجه تبدیل شد و تحلیل‌گران و کارشناسان مسائل سیاسی، هم‌زمان با تشریح ویژگی‌های جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی موصل، فرضیات مختلفی را در این خصوص مطرح کردند. پرسش اساسی در این‌باره، بر روی علل انتخاب موصل، متمرکز بود و بسیاری از فرضیاتی که در پاسخ به این پرسش ارائه شد، از زوایای مختلف سیاسی-نظامی به این انتخاب می‌نگریست.

 
با این ‌حال، تحلیل‌گران و کارشناسانی که از دیدگاه جریان‌شناسی عقیدتی، به پیدایش داعش و ویژگی‌های این گروه می‌نگریستند، با توجه به رویکرد تکفیری این گروه، درصدد برآمدند تا انتخاب موصل را نیز از منظر آموزه‌ها و ضوابط مورد قبول جریانات تکفیری مورد بررسی قرار دهند و هر اشاره‌ی مستقیم و غیرمستقیم شخصیت‌ها و مبلغان تکفیری را به نقش خلافتی موصل، ابزار و اساسی برای تشریح علل انتخاب این شهر به‌عنوان مرکز خلافت قرار دهند؛ چنان‌که در این خصوص، اشارات بسیار مختصر و گذرای شخصیتی چون رشید رضا (که برخی از تحلیل‌گران او را حلقه‌ای از حلقه‌ی اتصال و انتساب داعش با جریانات وهابی می‌دانند)، به شهر موصل و جایگاه آن در برپایی خلافت اسلامی، سبب شد تا انتخاب این شهر به پایتخت گروه داعش را نتیجه‌ی رهنمودها و توصیه‌های وی محسوب کنند و حتی آن را نشانه‌ی وابستگی گروه داعش به اندیشه‌های رشید رضا بدانند و افزون بر این، در نتیجه‌گیری‌های بعدی، دیگر اقدامات ضدانسانی و بسیار افراطی داعش را هم به افکار او نسبت دهند.
--------به ادامه مطلب مراجعه کنید-------
سرباز امام خامنه ای پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

اظهارات فنی و مشروح رئیس سابق انرژی اتمی درباره فناوری هسته‌ای

موضوع : جنگ نرم ,سیاسی ,علمی ,انرژی هسته ای ,


با برنامه موشکی ما موذیانه مخالفت می‌شود، سؤال این است: ما می‌خواهیم کدام کشور را هدف قرار دهیم؟ استراتژی ایران مشخص است، ایران می‌خواهد از خودش دفاع کند و تهاجمی کار نمی‌کند، ما موشک را برای پرتاب ماهواره می‌خواهیم، البته در عین حال که حالت بازدارندگی و دفاعی داریم؛ اما موشک را برای پرتاب ماهواره می‌خواهیم، موشک‌هایی که برد بلند دارد و می‌تواند بر جاذبه غلبه کند برای پرتاب ماهواره است و بقیه کشورها هم همین کار را می‌کنند، اما آنها به‌بهانه هسته‌ای با فناوری موشکی ما مخالفت می‌کنند، چرا؟! چون نمی‌خواهند ما دسترسی به فضا داشته باشیم".

این بخشی از گفت‌وگوی فیزیکدان ایرانی و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارنظرها در خصوص عدم کارایی برنامه هسته‌ای ایران است.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به دستاوردهای راهبردی جمهوری اسلامی در پی دستیابی به فناوری هسته‌ای در ابعاد داخلی و بین‌المللی، گفت: اگر شما بخواهید تأسیسات غنی‌سازی راه‌اندازی کنید، فناوری خلأ و اتصالات و پمپ‌های خلأ نقش اساسی در آن دارند و کشوری که می‌خواهد در غنی‌سازی در هر سطحی فعال شود باید خلأ در آن کشور رشد کند. غنی‌سازی در کشور ما این حسن را داشت که ما در رابطه با اجزاء و پمپ‌های خلأ رشد کنیم و با توجه به رفع نیاز آن بخش در آینده نزدیک جزو صادرکنندگان تجهیزات خلأ در دنیا شویم.

-------------به ادامه مطلب مراجعه کنید-----------

سرباز امام خامنه ای پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

خدا وبنده

موضوع : اسلام , اهل تسنن ,شیعه ,دل نوشته ,


خدا: بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است.
بنده: خدایا !خسته ام!نمی توانم.
خدا: بنده ی من، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان.
بنده: خدایا !خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم.
خدا: بنده ی من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان
بنده: خدایا سه رکعت زیاد است
خدا: بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان
بنده: خدایا !امروز خیلی خسته ام!آیا راه دیگری ندارد؟
خدا: بنده ی من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله
بنده: خدایا!من در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم می پرد!
خدا: بنده ی من همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن و بگو یا الله
بنده: خدایا هوا سرد است!نمی توانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم
خدا: بنده ی من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب می کنیم
بنده اعتنایی نمی کند و می خوابد
خدا:ملائکه ی من! ببینید من آنقدر ساده گرفته ام اما او خوابیده است چیزی به اذان
صبح نمانده
او را بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است امشب با من حرف نزده
ملائکه: خداوندا! دوباره او را بیدار کردیم ،اما باز خوابید
خدا: ملائکه ی من در گوشش بگویید پروردگارت منتظر توست
ملائکه: پروردگارا! باز هم بیدار نمی شود!
خدا: اذان صبح را می گویند هنگام طلوع آفتاب است ای بنده ی من بیدار شو
نماز صبحت قضا می شود خورشید از مشرق سر بر می آورد
ملائکه:خداوندا نمی خواهی با او قهر کنی؟
خدا: او جز من کسی را ندارد…شاید توبه کرد…
ای مهربان ترین مهربانان از گناهانم در گذر
سرباز امام خامنه ای چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (3) ادامه مطلب

اخطار پدافند هوایی به هواپیماهای شناسایی نیروهای فرامنطقه‌ای

موضوع : جنگ نرم ,امنیتی ,


 سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از گسترش تجهیزات پدافندی در منطقه برگزاری رزمایش خبر داد و گفت: طی روز گذشته و امروز اخطارهایی به فعالیت هواپیماهای شناسایی نیروهای فرامنطقه‌ای در نزدیک مرزهای کشور داده شده است.

امیر سرتیپ دوم "شاهرخ شهرام" سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) اعلام کرد: بخشی از تجهیزات، سلاح‌ها و سامانه‌های موشکی و راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) متشکل از استعدادهای پدافندی نیروهای مسلح، در منطقه رزمایش گسترش یافته و آماده اجرای مأموریت هستند.
وی افزود: طی روز گذشته و امروز در چند نوبت اخطارهایی به فعالیت هواپیماهای شناسایی نیروهای فرامنطقه‌ای در نزدیک "اف آی آر" (FIR) مرزهای کشور داده شده است که تعدادی از این هواپیماها از نوع U2  بوده‌اند.
یادآور می‌شود رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) با حضور نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش از چهارم تا دهم دی ماه برگزار می‌شود.

سرباز امام خامنه ای سه شنبه 02 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

ناگفته هایی از پرونده سید مهدی هاشمی

موضوع : امنیتی ,


پرونده سیدمهدی هاشمی یکی از پرحاشیه‌ترین و مهمترین پرونده‌های دهه ۶۰ است. رسیدگی به این پرونده از آن جهت مهم و حساس بود که در یک سو امام خمینی بر لزوم رسیدگی به جرایم مهدی هاشمی و یارانش- مانند جرایم سایر متهمین عادی- تأکید داشتند و در سوی دیگر آیت‌الله منتظری به عنوان قائم مقام رهبری، بیشترین فشارها را مبنی بر عدم رسیدگی به این پرونده وارد می‌کردند.

با حجت‌الاسلام والمسلمین علی رازینی، اولین حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت و قاضی پرونده سیدمهدی هاشمی به گفت‌وگو نشستیم تا به بررسی ابعاد ناگفته درباره روند رسیدگی به پرونده و حواشی آن بپردازیم. مسائلی مثل اقامت یک ماهه مهدی هاشمی در همسایگی اتاق آقای رازینی، پشیمانی او از تحلیل‌هایش پس از شنیدن پیام حج امام و فشار آقای منتظری برای عفو مهدی هاشمی پس از صدور حکم دادگاه، بخشی از این ناگفته‌ها بود.

----------به ادامه ی مطلب مراجعه کنید----------

سرباز امام خامنه ای سه شنبه 02 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

وزیردفاع: ایران قدرت چهارم موشکی جهان است

موضوع : سیاسی ,امنیتی ,

 113z

سردار سرتیپ پاسدار دکتر "حسین دهقان" در مصاحبه با برنامه "من طهران" شبکه العالم، در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه کشورمان در میان کشورهای جهان از نظر قدرت موشکی گفت: ایران در میان کشورهای دارای توان موشکی دارای جایگاه مناسبی است و در جایگاه پس از امریکا، روسیه و چین، قرار دارد.

این مصاحبه یکشنبه شب از شبکه خبری العالم پخش می شود.
سردار دهقان افزود: ما متناسب با تهدیدات احتمالی علیه کشور، تلاش کرده ایم تا برد موشک هایمان را افزایش دهیم و در این زمینه ما به بردهای لازم رسیده ایم.


------------به ادامه ی مطلب مراجعه کنید--------

سرباز امام خامنه ای دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

غول اینترنت دنیا هک شد/ سرقت بی‌سر و صدا از

موضوع : جنگ نرم ,فضای مجازی ,

در حالی خبر هک شدن سازمان آیکان ICANN منتشر می شود که نه تنها بیش از یک ماه از این اتفاق سپری شده بلکه بخش عظیمی از اطلاعات این سازمان نیز به سرقت رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیکان، یکی از سازمان های بین المللی است که مدیریت شبکه جهانی وب را برعهده دارد. این سازمان در اواخر ماه گذشته میلادی یعنی ماه نوامبر تحت حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات این سازمان از طریق حمله فیشینگ به دست هکرها افتاده است.

هکرها با کمک ارسال میل به کارکنان سازمان آیکان و کلیک کارکنان روی ایمیل ناشناس موفق به دسترسی به بانک اطلاعات ورود به سایت کارمندان آیکان شده اند. در این حمله علاوه بر دسترسی هکرها به اطلاعات کارمندان این سازمان، بخشی از داده های آیکان که با نام   Centralized Zone Data System یا CZDS که مرکز اصلی دامنه های ثبت شده مانند نام، آدرس، رمزهای ورودی، اطلاعات شخصی و ... بوده اند نیز در اختیار هکرها قرار گرفت.

بنا به اطلاعات منتشر شده، رمزهای ورودی به صورت رمز نگاری ذخیره شده بودند و آیکان پس از اطلاع از ورود هکرها به سیستم های امنیتی، تمامی الگوریتم های رمزنگاری شده را مسدود کرد. بخش های دیگری مانند اطلاعات ویکی آیکان نیز به سرقت رفتند. این سرقت در حالی مطرح می شود که مقامات آیکان اعلام کرده بودند، بخش های امنیتی این سازمان را اخیرا به روز رسانی کرده اند و از هر گونه سرقت اطلاعاتی در امان خواهند ماند.

سرباز امام خامنه ای دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

پیام تسلیت در پی درگذشت حجت‌الاسلام غیوری

موضوع : اسلام ,ولایت فقیه ,شیعه ,

`113

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم پرهیزگار و خدمتگزار مرحوم حجت‌الاسلام‌و المسلمین حاج سیّدعلی غیوری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم پرهیزگار و خدمتگزار مرحوم حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّد علی غیوری رحمة الله علیه را به خاندان و بازماندگان مکرّم ایشان و به ارادتمندان و علاقمندان این روحانی خدوم و مردمی و انقلابی و به روحانیت معظم تهران تسلیت عرض می‌کنم. عمر با برکت این عالم روحانی یکسره به خدمت و تلاش برای مردم بویژه ضعفاء و نیازمندان و درماندگان سپری شد. وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی و کوشش بی‌دریغ در خدمت به آن نیز دیگر ویژگی بارز این سیّد بزرگوار بود و در این راه فرزند برومند خود را هم تقدیم دفاع مقدس کرد. در مسئولیت‌های گوناگون، با همه‌ی وجود به اسلام و انقلاب و کشور خدمت کرد و زندگی را با نیکنامی به سر آورد، عاش سعیداً و مات سعیداً.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای

سرباز امام خامنه ای دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0) ادامه مطلب

آخرين مطالب ارسالي